zondag 3 november 2013

Crumblekoekjes

Vanochtend kreeg ik plotseling enorm veel zin om iets te bakken. Koekjes genoeg in de koektrommel - galettes au beurre nog wel, de nepperds van Colruyt, naar die van Jules Destrooper - maar ik wilde iets minder zoets, iets 'verantwoords'. Of toch het idee hebben dat het verantwoord is. Het werden deze lekkere koekjes: http://kokerella.blogspot.be/2010/04/stres-oatmeal-cranberry-cookies.html Van de blog van mijn vriendin J in Noorwegen (inderdaad, die van de postpakketjes!).

Ik had geen gedroogde cranberries, hoewel ik dacht dat ik nog een heel pakje in de kast had liggen. Toen ik dat overhoop haalde en een heleboel dingen tegenkwam waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had (Khemirinoten, bijvoorbeeld, ooit eens aangeschaft in de hoop authentieke Indonesische gerechten te maken, eh, ja), maar geen cranberries dus, heb ik het maar opgelost met extra rozijnen en een paar gedroogde vijgen.

Ze zijn goed geworden, hoewel ze iets zoeter waren geweest als ik er wel cranberries doorheen had gedaan. Ze horen iets minder bruin aan de bovenkant en de rozijnen moeten al helemaal niet zo donker zien als die van mij. Volgende keer moet ik het recept beter lezen: nadat de oven op 200 graden is voorverwarmd, moet ik hem meteen naar 175 graden draaien. Dat krijg je ervan als je probeert te multitasken.


Ook lekker als dessert met warme appeltjes en Griekse yoghurt met een beetje honing eroverheen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten