zaterdag 26 oktober 2013

Lagom herfstig

Vanochtend maakte ik mijn eerste echte herfstwandeling met de kleine Viking. De bomen, de een nog mooier gekleurd dan de andere, torenen boven ons uit, vormen samen met de paddenstoelen en de overhangende takken een herfstbos op postzegelformaat. Het ruikt lekker: vochtig, gronderig en fris en de zonnestralen laten de druppels op de bladeren glanzen. Bij elke windvlaag dwarrelden er honderden prachtig gekleurde blaadjes over de paadjes en ons hoofd naar beneden terwijl we zelf door de bladerenzee op de grond slenteren en de natte bladeren door de lucht laten vliegen totdat we natte tenen krijgen. 

We zijn bij Domaine Le Paige, de perfecte locatie voor een fijn wandelingetje en een kleine fotoshoot. Ik wil al weken een cadeautje fotograferen dat ik van mijn moeder heb gekregen en dit lijkt me de perfecte locatie: 'lagom' herfstig, zoals ze in Zweden zouden zeggen. De met herfstblaadjes bestrooide banken van de groene kathedraal zien er nog mooier uit dan ik had durven denken.

Mijn moeder is een creatieve wervelstorm. Keramiek is haar grote liefde, maar vol passie en creativiteit ontwerpt ze ook de mooiste sieraden, doet ze mee aan de lokale kunstroute en geeft ze workshops. Sinds ze in Zweden woont, heeft ze het breien en haken ontdekt en maakt ze ook van wol en katoen fijne dingen. 

Zoals deze sjaal en polswarmers, die ze laatst voor me meebracht. Heerlijk warm; ik gebruik hem graag als omslagdoek als ik achter de computer zit of TV aan het kijken ben. Hij is van natuurwol, dus hij ruikt gezellig naar Zweedse boerderijen en knetterende haardvuren. 

Lucky me, met zo'n moeder, ik ben trots op haar. 




































Geen opmerkingen:

Een reactie posten