maandag 16 december 2013

Kerstsfeer in Antwerpen

Afgelopen zaterdag gingen we wat kerstsfeer opsnuiven in Antwerpen, de kleine Viking, Manlief, mijn schoonmoeder en ik. Mensen kijken op de kerstmarkt en wat winkelen. Een nieuwe handtas met bijpassende jurk en een gedistingeerde wandelstok met gebeeldhouwde knop uitzoeken in de chique Leopoldstraat, rondstruinen bij de FNAC voor een verjaardagscadeautje en in boeken snuffelen bij Othello.

Op ons gemak kijken we rond, zonder haast, wijzend naar alle lichtjes en ons vergapend aan de gestaag voortschrijdende mensenmassa die gestresst de winkels in en uit stroomt, in strak afgelijnde rijen staat en eindeloze verlanglijstjes probeert af te werken.

Mijn fototoestel was ik vergeten, maar gelukkig had ik mijn telefoon nog. Mijn indrukken van zaterdag:









































































We sloten de middag af met een etentje bij Sensunik. Terwijl de kleine Viking zich op de autootjes en spaghetti op de speelzolder stortte, aten wij beneden een heerlijke hertenragout. Heerlijk warm en hartig, geserveerd in zo'n mooie gietijzeren pan, perfect om mijn verkleumde lijf te verwarmen.





































Geen opmerkingen:

Een reactie posten