zondag 22 september 2013

Wandeling op het domein

In het centrum van Mechelen, tussen het ziekenhuis en de E19, ligt het provinciaal domein 'Vrijbroekpark'. Manlief en een vriend hadden een wandelmiddagje gepland en de kleine Viking en ik hadden onszelf ook uitgenodigd. Je moet af en toe toch eens buiten komen, niet? Bovendien wilde de kleine Viking al de hele week 'buite pele' en laat ik hem niet graag spelen op ons dakterras van drie hoog, for obvious reasons...


In de rozentuin stonden nog verrassend veel bloemen in bloei en zelfs in knop. Het rook er heerlijk: zoet, fris, bloemig en groen. De geur van gele rozen vind ik altijd extra speciaal, hij doet me denken aan mijn jeugd, de tuin van mijn ouders waar er aan een kleine rozenplant bij de schutting altijd een paar heerlijk ruikende gele rozen bloeiden. 



In het bos had de herfst nog niet echt ingezet; het was nog iets te vroeg voor bomen en struiken in herfstkleuren en slenteren door roodbruine en gele bladeren, maar er waren al wel prachtige glimmende kastanjes en enorme paddenstoelen.




Een fijn wandelmiddagje met fijn gezelschap. Ik geloof dat ik mezelf bij de volgende wandeling ook maar weer uitnodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten