zondag 15 september 2013

Verjaardag

Veel te vroeg wakker, vreemde geluiden buiten, surrealistisch, maar toch droom ik niet. Mijn gedachten blijven malen, onafgebroken, houden me uit mijn slaap. Ideeën, flarden, veel te groot, buiten proportie.

Ik moet een beetje lachen; als klein kind was ik ook altijd veel te vroeg wakker, zenuwachtig voor mijn verjaardag, benieuwd of ik de cadeautjes die ik al dagen van tevoren heb zien liggen in de kast ook daadwerkelijk krijg. Als de grote wijzer op de 12 stond en de kleine op de 7 mocht ik naar beneden komen waar mijn ouders me zingend opwachtten en de huiskamer en mijn stoel versierd hadden.

Ik dommel weer in. Vandaag mag ik beneden komen als de grote wijzer op de 12 staat en de kleine op de acht. Dit keer heb ik geen cadeaus in de kast zien liggen, maar toch heb ik een flauw vermoeden van wat ik ga krijgen.

De huiskamer, de tafel en mijn stoel zijn mooi versierd, de tafel is mooi gedekt en er ligt een pakje in goudkleurig papier op mijn stoel. Wedden dat het is wat ik denk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten